روابط عمومی ها و ارتباطات

روابط عمومی ها و ارتباطات

1394/3/6 11:33

 

 



روز بیست وهفتم اردیبهشت ماه در تقویم ملی به نام روز روابط عمومی ها نام گرفته و به همین مناسبت هفته ای برای تبیین جایگاه روابط عمومی ها و ارتباطات در نظر گرفته شده است.
گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات شهرستان خوانسار با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری آقای قائدی ها سه شنبه پنجم خرداد ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری انجام شد.
در ابتدای جلسه بخشی از وصیت نامه ی شهید مرتضی کاظمی توسط مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد و آقای ناطقی " معاون فرمانداری " با تبریک اعیاد شعبانیه و عرض خیر مقدم به حاضرین ، دستور جلسه را مطرح نمودند.
فرماندار شهرستان در بخشی از سخنان خود با تاکید بر تحقق شعار سال و آماده شدن فضای جامعه برای بر گزاری انتخابات فرارو در سال جاری و با اشاره به جایگاه ویژه ی روابط عمومی ها به عنوان ویترین ادارات ، از همزمانی نیمه ی شعبان با مناسبت های نیمه ی خرداد و اتفاقاتی که در ممالک اسلامی در حال اتفاق است. تاکید بر نکوداشت ویژه ی نیمه ی شعبان نمودند .
آقای قائدی ها مدیرکل روابط عمومی استانداری استان اصفهان در سخنانی گفتند :
وقتی از سمت شمال شرقی شهرستان وارد شدم زیبایی های چشم نواز شهرستان چنان مرا مجذوب ساخت که احساسم را نمی توانم بیان کنم : " شهر علما و حکما و مراجع و موسسین حوزه علمیه قم و... " زبانم قاصر است. و با عباراتی که تا کنون خوانسار توصیف شده کار به پایان نرسیده است و باید در قالب های جدیدتر این شهر معرفی شود.
نام خوانسار نام پر آوازه ای است و امیدواریم که محورهای توسعه در خوانسار به نحوی پیش بینی و برنامه ریزی شود که به این ویژگی های آسیب نرساند.
با توجه به نامگذاری امسال به نام " ملت دولت همدلی و همزبانی "باید گفت امسال سال روابط عمومی هاست زیرا روابط عمومی ها حلقه ی ارتباطی ملت و دولت برای ایجاد همدلی و همزبانی هستند.
روابط عمومی باید مجهز به " علم ، فن ، هنر " باشد. روابط عمومی ها سربازان گمنام عرصه ی اطلاع رسانی هستند که همیشه پشت دوربین هستند و جلوی دوربین دیده نمی شوند.
"تحول و تطور و تکامل " روابط عمومی ها ، چهار دوره را پشت سر گذرانده است.
دوره اول : روابط عمومی تشریفاتی و مناسبتی
دوره دوم : اطلاع رسانی یکسویه
دوره سوم : اقناع سازی
دوره چهارم : ارتباطات دو سویه
سازمانی موفق است که روابط عمومی اش به شیوه ی ارتباط دو سویه عمل نماید.
و با دو شرط " هنرمندانه کار کردن - به روز بودن" روابط عمومی ها می توانند از چهار مرحله ی فوق توامان استفاده نمایند.
دو شرط اول شرط لازم برای موفقیت است که حمایت مدیران شرط کافی برای موفقیت می تواند به شمار آید.



مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد
 
خبرنامه خوانسار آب و هوا اوقات شرعی راهنمای گردشگران